Известие

Collapse
No announcement yet.

Проблем с хидравликата ???

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Проблем с хидравликата ???

    Здравейте,преди няколко дни запалих колата(alfa 159 1.9 jtdm) и след като потеглих се чуваше скърцане при всяко завиване,на място още по-силно(волана не затяга).Интересното е,че като я запаля проблема го няма,завива леко и тихо,но след 2-3 минути започва.
    Хидравличната течност не се губи,но със започване на виенето,започва да бълбука.
    .... и от там при майстори,казаха ''помпата е 100%''
    е... смених помпата и проблема си остана.
    Някой имал ли е подобен проблем,благодаря предварително.

  • #2
    Първоначално публикувано от Tsekov Покажи съобщение
    Здравейте,преди няколко дни запалих колата(alfa 159 1.9 jtdm) и след като потеглих се чуваше скърцане при всяко завиване,на място още по-силно(волана не затяга).Интересното е,че като я запаля проблема го няма,завива леко и тихо,но след 2-3 минути започва.
    Хидравличната течност не се губи,но със започване на виенето,започва да бълбука.
    .... и от там при майстори,казаха ''помпата е 100%''
    е... смених помпата и проблема си остана.
    Някой имал ли е подобен проблем,благодаря предварително.
    Сменяй казанчето
    Fiat Punto 1.4GT 1996
    Hyundai Tucson 2.0 2007
    Renault Clio 1.5 2019

    Comment


    • #3
      Благодаря за предложението,ще потърся друго,но защо мислиш,че причината е там...

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от Tsekov Покажи съобщение
        Благодаря за предложението,ще потърся друго,но защо мислиш,че причината е там...
        Цедката се замърсява и пропускливостта се прецаква. В никакъв случай не я премахвай. Взимаш чисто ново казанче, слагаш зелена хидравлична течност и би трябвало да се реши проблема.
        Fiat Punto 1.4GT 1996
        Hyundai Tucson 2.0 2007
        Renault Clio 1.5 2019

        Comment


        • #5
          Пробвай с пръст да размърдаш/наместиш цедката в казанчето. Понякога самата цедка се размества от мястото, на което е сложена, и от това се получава бълбукането.
          Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Q-tronic

          Comment


          • #6
            Клийнърът е написал какво да се направи и е базирано на опит.

            Аз моето казанче го смених превантивно, защото ново казанче е по -евтино от нова помпа за хидравликата.
            Докато се чуди какво да прави със старото казанче и запушена цедка(понякога се прецаква непоправимо и цедката, която е и клапа) новата помпа може да се прецака, защото работи свръхнатоварена опитвайки се да компенсира...

            Имаше такъв случай със 159- ка.
            Alfa Romeo 159 2.4 JTDm -200 алфистки коня+ 30/40/ до 50 тунинговани коня

            Comment


            • #7
              Цедката на 1.9 не е ли подвижна на жлебчета? На 2.4 като свалях моето казанче си я изкарах и я изчистих. Отделно си смених и течността. Имало е случаи, които просто цедката си излиза от жлебчетата, ама щом е по-лесно да купи ново казанче, отколкото да пъхне един пръст да види старата цедка дали си е на мястото, окей
              Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Q-tronic

              Comment


              • #8
                Благодаря за съвета,след като го сменя ще споделя какъв е ефекта,между другото моята течност е червена...(може би и нея трябва да сменя със зелена??)
                Last edited by Tsekov; d.m.y г., 11:16.

                Comment


                • #9
                  Течността трябва да е зелена
                  alfa 159 1,8 mpi/lpg

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от KroGh Покажи съобщение
                    Цедката на 1.9 не е ли подвижна на жлебчета? На 2.4 като свалях моето казанче си я изкарах и я изчистих. Отделно си смених и течността. Имало е случаи, които просто цедката си излиза от жлебчетата, ама щом е по-лесно да купи ново казанче, отколкото да пъхне един пръст да види старата цедка дали си е на мястото, окей
                    Мм не, на 1.9 нямаш достъп до цедката, трябва да разрежеш каьанчето за да стигнеш до нея

                    Sent from my SNE-LX1 using Tapatalk

                    Comment


                    • #11
                      И да достига и да не достига до "цедката", тази цедка доколкото съм запознат от механици и интернет изпълнява и функцията и на клапа и когато се развали или не работи съвсем коректно започва да се товари помпата.Нова помпа беше по спомен между 250-400 лева.

                      Всеки сам си решава "как му е по-евтино".

                      Който има уши чува, който има очи вижда, който има разум разбира.

                      От там нататък всеки си носи последиците от взетите решения и си плаща от джоба за тях.
                      =================================

                      Има писано - червената течност е по-агресивна и в по-късно произведените 159-ки е заменена заводски от зелена.
                      Alfa Romeo 159 2.4 JTDm -200 алфистки коня+ 30/40/ до 50 тунинговани коня

                      Comment


                      • #12
                        Не може ли просто това космическо казанче да се подмени с обикновено?


                        159 1.8 MPI
                        166 2.0 TS (ex)

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от alfa racer GTA Покажи съобщение
                          И да достига и да не достига до "цедката", тази цедка доколкото съм запознат от механици и интернет изпълнява и функцията и на клапа и когато се развали или не работи съвсем коректно започва да се товари помпата.Нова помпа беше по спомен между 250-400 лева.

                          Всеки сам си решава "как му е по-евтино".

                          Който има уши чува, който има очи вижда, който има разум разбира.

                          От там нататък всеки си носи последиците от взетите решения и си плаща от джоба за тях.
                          =================================

                          Има писано - червената течност е по-агресивна и в по-късно произведените 159-ки е заменена заводски от зелена.
                          Само 1.9 ли е с клапан на цедката? На 2.4 няма клапан, поне аз не видях на моята, нито на новато казанче, което закупих
                          Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Q-tronic

                          Comment


                          • #14
                            Цедката играе роля на филтър и клапан едновременно. От пропускливостта зависи дали ще работи коректно цялата система... Мен лично не ме кефи тая глупост... То са виене, вибрации, скърцания, шумове.. Какво ли още не и то само от нея. Както знаем и рейката е калпава, помпите са слабички.. Абе с две думи пълна излагация... Като гледам коли на по 35 години с хидравлика и никога не сменянно масло и нямат проблеми... Хехех
                            156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
                            147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
                            159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

                            Comment


                            • #15
                              Е, купи/наеми си 35 годишна такава безпроблемна и дерзай...

                              Ясно ни е "как е било едно време".
                              Ясно ни е и че "жените бяха с естествени ц**и, ама сега всичко е изкуствено...

                              Казанчето по спомен беше 74-78 лева.

                              Абсолютно по нищо не се различава от оригиналното.При първоначалното обезвъздушаване на хидравличната течност докато излезе въздуха от рейката течността се пени като при развалена/пробита рейка или развалена цедка-клапанче.

                              В един от форумните сервизи ми казаха, че първоначално за около 12-16 месеца са се опитвали да чистят цедката, но повечето пъти и имало ядец и дори и да е имало успех е бил само временно закрепване на положението.

                              В един момент са започнали да сменят казанче, разглобили/разрязали са старите казанчета и са видели че при проблемно казанче рядко проблемът е само в запушена цедка.

                              Сега който има само и единствено запушена цедка, не му се харчат 70-80 лева и може да я почисти "печели" около 74-80 лева, като смяната на течността е задължителна дори при почистване.

                              При всички случаи обаче при появил се проблем дори почистена цедката на казанчето не се знае кога ще даде същият проблем...Ако сте в близо до местодомуването на 159-ката добре, ако обаче сте на другият край на България или в чужбина, особено в чужбина яко ще правите €€€ ...

                              Ако успеете да съсипете и друга част на кормилната рейка тогава още повече €€€€...

                              Аз предпочитам не да чакам проблемите да се появят, а да действам превантивно преди да се появят.
                              Alfa Romeo 159 2.4 JTDm -200 алфистки коня+ 30/40/ до 50 тунинговани коня

                              Comment

                              Working...
                              X